Της ανάθεσης το «πάρτι» στην κυβέρνηση – 17.890ευρώ για δυο χαλιά από την Μοιραράκη υπέγραψε η Όλγα Κεφαλογιάννη

Προκλητική ενέργεια από την υπουργό τουρισμού σε μια δύσκολη εποχή που βιώνουν εκατομμύρια οικογένειες. 

κεφαλογιαννη ολγα

Newsroom 

18/09/2024 |  10:07 

Share

FacebookTwitterPinterest0Ανταλλαγή

Τα ακριβά γούστα για την διακόσμηση του υπουργικού γραφείου, της Όλγας Κεφαλογιάννη θα πληρώσει ο έλληνας φορολογούμενος. Ο λόγος; Mε απευθείας ανάθεση, προς τη γνωστή και μη εξαιρετέα Δέσποινα Μοιραράκη, η υπουργός Τουρισμού, προχώρησε στην αγορά δύο χαλιών για τις ανάγκες του γραφείου της, αξίας 17.980 ευρώ.

Όπως προκύπτει από έγγραφο που δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια, υπάρχει αναλυτική περιγραφή του κάθε χαλιού

από κουτί της Πανδώρας

του Υπουργείου Τουρισμού.
ΑΠΟΦΑΣΗ
Έχοντας υπόψη:

  1. Τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 213/2008 της Επιτροπής της 28ης Νοεμβρίου 2007 για τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2195/2002 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου περί του κοινού λεξιλογίου για τις δημόσιες συμβάσεις (CPV) και των οδηγιών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου 2004/17/ΕΚ και 2004/18/ΕΚ περί των διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων, όσον αφορά στην αναθεώρηση του CPV.
  2. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του ΕΚ και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων) (Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ) OJ L 119.
  3. Τον Ν. 4412/2016 (Α’ 147) «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ ΕΕ και 2014/25/ΕΕ)».
  4. Τον Ν. 4912/22 (Α ́59) «Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης».
    ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    ΠΡΟΣ:
    ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ Π.Δ.
  5. Τον Ν.4782/2021 (ΦΕΚ 36/Α ́/09.03.2021) «Εκσυγχρονισμός, απλοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημόσιων συμβάσεων, ειδικότερες ρυθμίσεις προμηθειών στους τομείς της άμυνας και της ανάπτυξης, και άλλες διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και την υγεία».
  6. Τον Ν. 4270/2014 (Α’ 143) «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις».
  7. Την παρ. Ζ του Ν. 4152/2013 (Α’ 107) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2011/7 της 16.2.2011 για την καταπολέμηση των καθυστερήσεων πληρωμών στις εμπορικές συναλλαγές».
  8. Τον Ν. 4314/2014 (Α’ 265) «Α) Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014−2020, Β) Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (ΕΕ L 156/16.6.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του ν. 3419/2005 (Α’ 297) και άλλες διατάξεις».
  9. Τον Ν. 4727/2020 (Α’ 184) «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) – Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972 και άλλες διατάξεις».
  10. Τον Ν. 4624/2019 (Α’ 137) «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις».
  11. Τον Ν. 4622/19 (Α’ 133) «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία & διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων & της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» και ιδίως του άρθρου 37.
  12. Τον Ν. 4013/2011 (Α’ 204) «Σύσταση ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων και Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων…».
  13. Το άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (Α’ 98).
  14. Τον Ν. 4601/2019 (Α’ 44) «Εταιρικοί μετασχηματισμοί και εναρμόνιση του νομοθετικού πλαισίου με τις διατάξεις της Οδηγίας 2014/55/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Απριλίου 2014 για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο δημόσιων συμβάσεων και λοιπές διατάξεις».
  15. 16.
  16. 18.
  17. 20.
    1. 23.
  18. 25.
    26.
    27.
  19. 29.
    Τον Ν. 3419/2005 (Α’ 297) «Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) και εκσυγχρονισμός της Επιμελητηριακής Νομοθεσίας»
    Τον Ν. 3310/2005 (Α’ 30) «Μέτρα για τη διασφάλιση της διαφάνειας και την αποτροπή καταστρατηγήσεων κατά τη διαδικασία σύναψης δημοσίων συμβάσεων»,
    Τον Ν. 2859/2000 (Α’ 248) «Κύρωση Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας»,
    Τον Ν.2690/1999 (Α’ 45) «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» και ιδίως των άρθρων 1,2, 7, 11 και 13 έως 15,
    Τον Ν. 2121/1993 (Α’ 25) «Πνευματική Ιδιοκτησία, Συγγενικά Δικαιώματα και Πολιτιστικά Θέματα»,
    Το Π.Δ. 28/2015 (Α’ 34) «Κωδικοποίηση διατάξεων για την πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα και στοιχεία».
    Το Π.Δ. 80/2016 (Α’ 145) «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες».
  20. Το άρθρου 4 του Π.Δ. 118/07 (Α’ 150)
    Το Π.Δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων – Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών – Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων». (Φ.Ε.Κ. A’ 130/27.06.2023).
    Το Π.Δ. 79/2023 (Α’ 131/27.06.2023) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών»
    Το Π.Δ. 127/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Τουρισμού» (Φ.Ε.Κ. 157/Α/20.10.2017)
    Τις αποφάσεις:
    Την υπ’ αριθμ. 76928/21 Απόφασης (ΦΕΚ 3075 Β’/13-7-2021): «Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων λειτουργίας και διαχείρισης του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ)».
    Την υπ ́αριθμ. 64233/08.06.2021 (Β ́2453/ 09.06.2021) Κοινής Απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με θέμα «Ρυθμίσεις τεχνικών ζητημάτων που αφορούν την ανάθεση των Δημοσίων Συμβάσεων Προμηθειών και Υπηρεσιών με χρήση των επιμέρους εργαλείων και διαδικασιών του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ)».
    Την αριθμ. Κ.Υ.Α. οικ. 60967 ΕΞ 2020 (B’ 2425/18.06.2020) «Ηλεκτρονική Τιμολόγηση στο πλαίσιο των Δημόσιων Συμβάσεων δυνάμει του ν. 4601/2019» (Α ́44).
    Την αριθμ. 63446/2021 Κ.Υ.Α. (B’ 2338/02.06.2020) «Καθορισμός Εθνικού Μορφότυπου ηλεκτρονικού τιμολογίου στο πλαίσιο των Δημοσίων Συμβάσεων».

Τα κάτωθι έγγραφα:

  1. Το υπ. αρ. πρωτ. 736/04.06.2024 Υπηρεσιακό Σημείωμα του Γραφείου Υπουργού με το οποίο εισηγείται την αναγκαιότητα της δαπάνης για την προμήθεια τάπητα για το Γραφείο Υπουργού του Υπουργείου Τουρισμού.
    31 . Το υπ’ αριθμ. 1300/10.06.2024 πρωτογενές αίτημα του Τμήματος Προμηθειών και Διαχείρισης Υλικού-Εγκαταστάσεων για έκδοση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης δαπάνης (ΑΔΑΜ:24REQ014988135).
  2. Την υπ’ αριθμ. 14427/05.08.2024 απόφαση έγκρισης δέσμευσης πίστωσης (ΑΔΑM: 24REQ015247280) με α/α 68093 στο βιβλίο εγκρίσεων και Εντολών Πληρωμής ποσού 18.000€ στον ΑΛΕ 2410989899 του ειδικού φορέα 1045-501-0000000 οικονομικού έτους 2024.
  3. Την υπ’ αριθμ. 14611/08.08.2024 (ΑΔΑ: 6ΝΣΗ465ΧΘΟ-Ψ04, ΑΔΑΜ: 24PROC015322851) Πρόσκληση υποβολής οικονομικής προσφοράς για την προμήθεια μέσω απευθείας ανάθεσης ταπήτων για τις ανάγκες του Γραφείου Υπουργού του Υπουργείου Τουρισμού..
  4. Την υπ’ αριθμ. 15499/28.08.2024 οικονομική προσφορά την οποία υπέβαλε η εταιρία με την επωνυμία «DESPINA MIRARAKI-ΜΟΙΡΑΡΑΚΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Α.Ε», η οποία περιλαμβάνει:
    -Υπεύθυνη δήλωση περί μη συνδρομής λόγων αποκλεισμού -Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας
    -Αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας
    -Γενικό Πιστοποιητικό ΓΕΜΗ
    -Πιστοποιητικό εκπροσώπησης ΓΕΜΗ
    -Αίτηση για πιστοποιητικό περί μη πτώχευσης από το αρμόδιο Πρωτοδικείο -Καρτέλα μητρώου από ΑΑΔΕ
  5. Των σε εκτέλεση των ανωτέρω νόμων εκδοθεισών κανονιστικών πράξεων, των λοιπών διατάξεων που αναφέρονται ρητά ή απορρέουν από τα οριζόμενα στα συμβατικά τεύχη της παρούσας, καθώς και του συνόλου των διατάξεων του ασφαλιστικού, εργατικού, κοινωνικού, περιβαλλοντικού και φορολογικού δικαίου που διέπει την ανάθεση και εκτέλεση της παρούσας σύμβασης, έστω και αν δεν αναφέρονται ρητά παραπάνω.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Α. Την αποδοχή της οικονομικής προσφοράς την οποία υπέβαλε η εταιρία με την επωνυμία «DESPINA MIRARAKI-ΜΟΙΡΑΡΑΚΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Α.Ε», όπου αυτή δεν έρχεται σε αντίθεση με τους όρους και τις προϋποθέσεις που θέτει η υπ’ αριθμ. 14611/08.08.2024 (ΑΔΑ: 6ΝΣΗ465ΧΘΟ-Ψ04, ΑΔΑΜ: 24PROC015322851) Πρόσκληση υποβολής οικονομικής προσφοράς για την προμήθεια μέσω απευθείας ανάθεσης ταπήτων για τις ανάγκες του Γραφείου Υπουργού του Υπουργείου Τουρισμού, όπως αυτή αξιολογήθηκε από το Τμήμα Προμηθειών, Διαχείρισης Υλικού και Εγκαταστάσεων, το οποίο ορίστηκε αρμόδιο γνωμοδοτικό όργανο.
Β. Την απευθείας ανάθεση, σύμφωνα με τα άρθρα 118 και 120 του Ν. 4412/2016, της προμήθειας μέσω απευθείας ανάθεσης ταπήτων για τις ανάγκες του Γραφείου Υπουργού του Υπουργείου Τουρισμού, στην εταιρία με την επωνυμία «DESPINA MIRARAKI-ΜΟΙΡΑΡΑΚΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Α.Ε», με έδρα Λ. Ποσειδώνος 89 & Ζησιμοπούλου 1, Γλυφάδα, ΤΚ 16674, ΑΦΜ: 094436667, με συνολική προσφορά δεκαεπτά χιλιάδων εννιακοσίων ογδόντα ευρώ (17.980€) συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α σύμφωνα με την οικονομική προσφορά η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας και περιλαμβάνει τα εξής:
1) Ένα χειροποίητο χαλί, περσικό ΝΑΙΝ, μαλλί και μετάξι, σε μπλε χρώμα φόντου με κεντρική ροζέτα και γωνίες. Διαστάσεις: 4,30Χ3,03=13,03 τμ2.
2) Ένα χειροποίητο χαλί, περσικό ΝΑΙΝ, μαλλί και μετάξι, με επαναλαμβανόμενο σχέδιο σε λευκό φόντο και μπλε μπορντούρα. Διαστάσεις: 3,60Χ2,77=9,97 τμ2.
Η τιμή των ανωτέρω ανέρχεται σε 14.500€ χωρίς ΦΠΑ, ήτοι 17.980€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Γ. Η προκαλούμενη, από την ανωτέρω ανάθεση δαπάνη, ύψους δεκαεπτά χιλιάδων εννιακοσίων ογδόντα ευρώ (17.980€) θα βαρύνει τις πιστώσεις του προϋπολογισμού εξόδων

οικονομικού έτους 2024 του Υπουργείου Τουρισμού, και ειδικότερα του ΑΛΕ 2410989899 (Αγορές λοιπών αγαθών) Ειδικού Φορέα 1045-501-0000000 για το οικονομικό έτος 2024, βάσει της υπ’αριθμ. 14427/05.08.2024 απόφασης έγκρισης δέσμευσης πίστωσης (ΑΔΑΜ: 24REQ015247280) με α/α 68093 στο βιβλίο εγκρίσεων και Εντολών Πληρωμής, για την κάλυψη δαπανών που αφορούν την ως άνω Ανάθεση.
Ε. Την ανάδοχο εταιρεία θα βαρύνουν οι υπέρ τρίτων κρατήσεις, ως και κάθε άλλη επιβάρυνση, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.
Ιδίως βαρύνεται με τις ακόλουθες κρατήσεις:
i. Κράτηση 0,10% υπέρ της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), σύμφωνα με το άρθρο 350 παρ.3 του ν.4412/2016 και την ΚΥΑ 1191/14.03.2017 (Β ́ 969/22.03.2017) όπως ισχύει, επί της αξίας πληρωμής προ φόρων και κρατήσεων της αρχικής, καθώς και κάθε συμπληρωματικής ή τροποποιητικής σύμβασης.
ii. Η ως άνω κράτηση υπέρ της ΕΑΔΗΣΥ υπάγεται σε χαρτόσημο 3% και ΟΓΑ χαρτοσήμου σε ποσοστό 20% επί του χαρτοσήμου, σύμφωνα με το άρθρο 6 της ΚΥΑ 1191/14.03.2017 (Β ́ 969/22.03.2017).
iii. Παρακράτηση φόρου εισοδήματος (4% για την προμήθεια αγαθών) επί της καθαρής αξίας του τιμολογίου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 του ν.2198/1994 (Α ́ 43) όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 64 του ν.4172/2013 (Α ́ 167).
Με κάθε πληρωμή, πέρα των ανωτέρω, θα γίνονται οι προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία κρατήσεις, έστω και αν δεν αναφέρονται ρητά στην παρούσα. Ο Φ.Π.Α. βαρύνει το Υπουργείο Τουρισμού.
ΣΤ. Η Ανάδοχος, οφείλει να παραδώσει τα προς προμήθεια αγαθά, με δικά της έξοδα και ευθύνη, στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Τουρισμού. Τα προς προμήθεια αγαθά θα παραληφθούν ποσοτικά και ποιοτικά από την αρμόδια Επιτροπή παραλαβής και καλής εκτέλεσης του Υπουργείου Τουρισμού.
Ζ. Η πληρωμή της Αναδόχου θα πραγματοποιηθεί με την έκδοση χρηματικού εντάλματος στο όνομά της. Η καταβολή θα πραγματοποιηθεί μέσω ηλεκτρονικού τιμολογίου, σύμφωνα με την με αριθ. πρωτ. 52445 ΕΞ 2023/04.04.2023 ΚΥΑ «υποχρέωση υποβολής ηλεκτρονικών τιμολογίων από τους οικονομικούς φορείς» (ΦΕΚ 2385 Β ́) καθώς και με την με αρ. πρωτ. 78366 ΕΞ 2023/19-05-2023 εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών (ΑΔΑ: 6ABΡΗ-I08), μετά

την προσκόμιση των νόμιμων φορολογικών παραστατικών, των δικαιολογητικών που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις κατά το χρόνο πληρωμής και την έκδοση βεβαίωσης οριστικής ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής από την αρμόδια Επιτροπή καθώς και κάθε άλλου δικαιολογητικού.
Η. Η παρούσα απόφαση ανάθεσης θα καταχωρηθεί στο Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ. και θα αναρτηθεί στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ και εν συνεχεία θα κοινοποιηθεί στην εταιρεία.
Θ. Την παρούσα απόφαση θα ακολουθήσει σύμβαση μεταξύ του Υπουργείου και της εταιρείας, με ανάλυση των όρων και των προϋποθέσεων η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.
Κατά τα λοιπά ισχύουν οι περί κρατικών προμηθειών διατάξεις.
Ακριβές Αντίγραφο
Ευαγγελία Αναγνώστου
Αναπλ. Προϊσταμένη Τμήματος Γραμματείας
Και Ενημέρωσης του Πολίτη
Αποδέκτες για Κοινοποίηση
-Γραφείο Υπουργού
-Γραφείο Υπηρεσιακής Γραμματέα

  • Γραφείο Γεν. Δ/νσης Οικονομικών-Διοικητικών Υπηρεσιών -Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών (Γραμματεία)
    Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
    ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ

Εσωτερική Διανομή
-Γραφείο Υπουργού
-Τμήμα Προμηθειών και Διαχείρισης Υλικού – Εγκαταστάσεων