Από εστιατόριο στην Τενερίφη κλεμμένο(!) το λογότυπο του «μ»ετρό Θεσσαλονίκης των 30.000 ευρώ

Μας κοροϊδεύει μέσα στα μούτρα η παρέα του Μητσοτάκη

To… γλέντι στο Χ / Twitter για το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης, που στοίχισε 30.000 ευρώ με απευθείας ανάθεση από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, δεν έχει καταλαγιάσει. Ούτε και η οργή για την διασπάθιση των χρημάτων των Ελλήνων.

Η διαπίστωση, ωστόσο, ότι το «μ»ετρό είναι κλεμμένο από εστιατόριο στην Τενερίφη και παρουσιάστηκε ως βυζαντινό από τους… φωστήρες του Μαξίμου είναι άνω ποταμών και πέρα ρυακίων!

Ιδού λοιπόν το εστιατόριο Magus Gastrobar στην Las Galletas του διάσημου νησιού στα Κανάρια της Ισπανίας.

Μας κοροϊδεύει μέσα στα μούτρα η παρέα του Μητσοτάκη την ώρα που μας φτωχοποιεί και μας εξαθλιώνει. Νισάφι πια…

newsbreak

O Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης καταγγέλλει την υπόθεση με το λογότυπο του Μετρό – Ποια είναι η «άσημη, νεοσύστατη εταιρεία» που πήρε τη δουλειά;

Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης έκανε έγγραφη καταγγελία για την απευθείας ανάθεση που έγινε για το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης.

Το ότι είχε γίνει απευθείας ανάθεση ήταν γνωστό, ωστόσο ο ΣΑΘ αναφέρει μία σειρά περιστατικών, κάνοντας λόγο ουσιαστικά για εσκεμμένο αποκλεισμό από όσους συμμετείχαν στους δύο αρχικούς ανοιχτούς διαγωνισμούς, οι οποίοι τελικά ακυρώθηκαν.

Η ανακοίνωση του ΣΑΘ
«Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης έλαβε τον Φεβρουάριο του 2024 από την εταιρία Ελληνικό Μετρό ΑΕ το έγγραφο με αρ. πρ. ALX- 80564/28-02-2024 προς ενημέρωση των Μελών του σχετικά με το διαγωνισμό με αρ.πρ., RFP-457/2024, που αφορούσε το σχεδιασμό του λογότυπου για το Μετρό Θεσσαλονίκης με ημερομηνία τελικής κατάθεσης των προτάσεων έως τις 22-04-2024 και με αμοιβή για το πρώτο βραβείο στον συγκεκριμένο διαγωνισμό το ποσό των 8.000€. Ο ΣΑΘ, υποστηρίζοντας την διαγωνιστική διαδικασία, έστειλε έγκαιρα σχετική ενημέρωση στα μέλη του, ώστε το Μετρό της Θεσσαλονίκης να αποκτήσει ένα λογότυπο αντάξιο των προσδοκιών.

Ενάμιση μήνα μετά και 12 ημέρες πριν την προθεσμία ολοκλήρωσης του διαγωνισμού η εταιρία Ελληνικό Μετρό επανήλθε με το έγγραφο της ALX-80717/09-04-2024 που ενημέρωνε για τη ματαίωση του, χωρίς επεξήγηση των λόγων της ματαίωσης του και χωρίς ίχνος σεβασμού για συναδέλφους, που είχαν εργαστεί σύμφωνα με την διακήρυξη που είχε σταλεί.

Μέσα από τα μέσα ενημέρωσης της πόλης, που επιβεβαιώνεται από το έγγραφο της απευθείας ανάθεσης με αρ.πρ. ΣΗΕΟ-253/02.10.2024, έγινε ενημέρωση, ότι η ελληνικό μετρό ΑΕ προκήρυξε δεύτερη διαγωνιστική ανοιχτή διαδικασία με την πρόσκληση με αρ.πρ. RFP-461/24 με αμοιβή 30.000€. Στον δεύτερο διαγωνισμό όλες οι συμμετοχές απορρίφθηκαν από την εταιρία.

Με αυτή τη μεθόδευση και με τον ισχυρισμό ότι σε μικρό χρονικό διάστημα ανοίγει τις πόρτες του το Μετρό επιλέχθηκε με απευθείας ανάθεση η εταιρία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE με αμοιβή 30.000€.

Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης δημοσιοποιεί τα παραπάνω για να γίνει κατανοητό πως πρόκειται για μια προσχηματική διαδικασία – εις βάρος συναδέλφων αρχιτεκτόνων και άλλων συναφών επαγγελματιών (γραφιστών, καλλιτεχνών) και εν τέλει της τοπικής κοινωνίας – ώστε το έργο σχεδιασμού του λογότυπου του Μετρό Θεσσαλονίκης να αποτελεί ένα ακόμα έργο στη μακριά λίστα έργων απευθείας αναθέσεων.

Γεννάται το εύλογο ερώτημα, πώς μπορεί κάποιος φορέας να αξιολογεί ένα λογότυπο, που θα κέρδιζε μέσα από μια διαγωνιστική διαδικασία, δηλαδή ένα λογότυπο που θα κρίνονταν ως το καλύτερο αναμεσά σε δεκάδες άλλες προτάσεις, με αμοιβή του ποσού των 8.000€, και ο ίδιος φορέας για το ίδιο λογότυπο να προβαίνει σε απευθείας ανάθεση με αμοιβή 30.000€, όχι σε κάποια διάσημη εταιρία για το αναγνωρισμένο σχετικό έργο της, αλλά σε μια άσημη νεοσύστατη εταιρεία, η οποία την ημέρα της ανάθεσης δεν είχε ούτε καν ενεργό ιστότοπο.

Επίσης, ο ισχυρισμός περί μικρού χρονικού διαστήματος, σε ένα έργο που εξελίσσεται για 15 και πλέον χρόνια στην πόλη, μόνο θυμηδία μπορεί να προκαλέσει.

Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τη μεθόδευση αυτή, που κατά τη γνώμη μας, συνειδητά κατέληξε στην απευθείας ανάθεση εις βάρος πιο αξιοκρατικών διαγωνιστικών διαδικασιών και, φυσικά, της ποιότητας του υπό σχεδιασμού λογότυπου ενός πολύπαθου έργου, που φρόντισε μέχρι το τέλος του να προκαλεί την πόλη με τις αποφάσεις των διαχειριστών του.

Με διαδικασίες σαν αυτές ο αριθμός των απευθείας αναθέσεων έχει καταλήξει σε άνευ προηγουμένου ποσοστό (σύμφωνα δημοσιεύματα άνω το 70% των Δημοσίων Συμβάσεων). Ο Σύλλογος ζητά να σταματήσει η ασυδοσία και η ατελέσφορη διασπάθιση δημοσίου χρήματος και να δημιουργηθούν ευκαιρίες για την ανάδειξη και αξιοποίηση των βέλτιστων πρακτικών για το κοινό όφελος.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Δ. Κονταξάκης Κ. Σαμδάνης»

focusfm