2025 παίρνουν Αττική Οδός και Εγνατία, σύμφωνα με όσα είπε, εχθές, στο περιθώριο της τακτικής γενικής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Περιστέρης.

Αφού επανέλαβε ότι ο όμιλος είναι έτοιμος ανά πάσα στιγμή χρηματοδοτικά, τεχνικά και οργανωτικά, να αναλάβει την Αττική Οδό, εκτίμησε ότι το δημόσιο θα είναι σε θέση να την παραδώσει κατά το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025.

Ακόμη πιο μακριά φαίνεται πως πάει η παράδοση στον ανάδοχο της Εγνατίας Οδού, καθώς όπως εξήγησε ο κ. Περιστέρης, οι διαδικασίες είναι ιδιαίτερα απαιτητικές. Δεδομένου ότι πρόκειται για έναν άξονα που κατασκευάστηκε πριν πολλά χρόνια και για πρώτη φορά θα πρέπει να ανταποκριθεί σε συμβατικές υποχρεώσεις προς ιδιώτη, βλέπει ως πιθανό περιθώριο το πρώτο εξάμηνο του 2025. Πέρα από τις εκκρεμότητες που θα πρέπει να «κλείσει» από την πλευρά του το δημόσιο, η καταγραφή της κατάστασης του άξονα θα πρέπει να είναι λεπτομερής και μέτρο-μέτρο, ενώ η σύμβαση θα πρέπει να περάσει και από τη Βουλή.

Ως προς τον ΒΟΑΚ, η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται σε φάση παράδοσης των χρηματοδοτικών εγγράφων κι εν συνεχεία εναπόκειται στην πολιτεία πότε θα ξεκινήσει η διαδικασία της παραχώρησης, με τον επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να εκφράζει την πεποίθηση ότι αυτή θα γίνει σχετικά γρήγορα.

Ερωτηθείς, δε, για την πορεία του IRC στο Ελληνικό, ο κ. Περιστέρης σημείωσε πως έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες, επι του παρόντος ολοκληρώνεται η τοποθέτηση των πασσάλων και θα προχωρήσουν οι εργασίες θεμελίωσης. Δεδομένου ότι η οικοδομική άδεια αναμένεται μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025, η λειτουργία του σύνθετου τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο προβλέπεται στα 3 με 3,5 χρόνια από τότε, δηλαδή εντός του 2028.

EBITDA 700 εκατ. μέχρι το 2028

Μιλώντας στους μετόχους της εταιρείας ο επικεφαλής του ομίλου υπογράμμισε ότι μετά τη συμφωνία για την πώληση της Τέρνα Ενεργειακή «η συνολική επενδυτική ισχύς του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεπερνάει, πλέον, συνολικά τα 3 δισ. ευρώ. Τα κεφάλαια αυτά θα μας επιτρέψουν να διεκδικήσουμε νέα μεγάλα έργα στις υποδομές και τις παραχωρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό».

«Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ», συνέχισε ο κ. Περιστέρης, «αποκτά ένα ακόμη πιο ελκυστικό χρηματοδοτικό προφίλ, αφού πλέον αφαιρούνται από το συνολικό δανεισμό της περίπου 1,1 δισ. ευρώ με αποτέλεσμα ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου (Pro-Forma) να μηδενιστεί. Και σε επίπεδο κερδοφορίας όμως, αναμένεται αντιστάθμιση της συνεισφοράς της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ. Τόσο η καθαρή όσο και η λειτουργική κερδοφορία μας θα συνεχίσει να αυξάνεται με διψήφιο ρυθμό τα επόμενα χρόνια και θα ξεπεράσει τα 700 εκατ. ευρώ λειτουργικής κερδοφορίας εντός των επόμενων 5 ετών (2028). Η πώληση της συμμετοχής μας στην ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, αποτελεί μόνο ένα κομμάτι ενός ευρύτερου στρατηγικού πλάνου που υλοποιεί με συνέπεια και πειθαρχία εδώ και χρόνια η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Στόχος μας είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να μετεξελιχθεί σε έναν πλήρως καθετοποιημένο όμιλο, με ένα από τα μεγαλύτερα και πιο διαφοροποιημένα χαρτοφυλάκια υποδομών και παραχωρήσεων, όχι μόνο πια σε ελληνικό, αλλά και σε διεθνές επίπεδο».

Ο κ. Περιστέρης υπογράμμισε τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης του κατασκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα αναφέροντας χαρακτηριστικά μελέτη του ΙΟΒΕ που εκτιμούσε ότι οι επενδύσεις σε υποδομές και κατασκευές στη χώρα μας σε μεσο-μακροπρόθεσμα ορίζοντα θα ανέλθουν στα 52 δισ. ευρώ με τον όμιλο να βρίσκεται σε ισχυρή και πλεονεκτική θέση για να εκμεταλλευτεί αυτή την εξαιρετικά ευνοϊκή συγκυρία. 
Bussness Daily