Óôéãìéüôõðï áðü ôçí Éüíéá Ïäü (áðü ôá üñéá ôçò ÖéëéððéÜäáò Ýùò ôá ÉùÜííéíá). (EUROKINISSI/ÃÉÙÑÃÏÓ ÅÕÓÔÁÈÉÏÕ)

Οι διαδικασίες για τον οδικό άξονα «Ιωάννινα – Κακαβιά» έχουν προχωρήσει και ο Σεπτέμβριος θα είναι κατά πάσα πιθανότητα ο μήνας που θα πέσουν οι υπογραφές και το έργο θα μπει σε τροχιά υλοποίησης.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας από το βήμα της Μόνιμης Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων, προσδιόρισε τον Σεπτέμβριο ως τον μήνα που το έργο «Ιωάννινα – Κακαβιά» θα υπογραφεί και θα μπει σε τροχιά υλοποίησης. «Έχει εκδοθεί η απόφαση έγκρισης των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου, έχει προχωρήσει η απόφαση κατακύρωσης και ανάθεσης της υπόψη σύμβασης, έχει ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχει ενημερωθεί η Βουλή των Ελλήνων» ανέφερε για το θέμα ο κ. Σταϊκούρας.

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου «Ιωάννινα-Κακαβιά» έχει προταθεί να είναι με προδιαγραφές τετράιχνης διατομής, ενώ θα διαθέτει συνολικά 14 ανισόπεδους κόμβους και το πλάτος του θα ανέρχεται στα 12,5 μέτρα. Το έργο «Ιωάννινα- Κακαβιά» έχει προϋπολογισμό 300 εκατομμυρίων ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ η σύνδεση Ιονία-γέφυρα Καλογήρου- Ζέφυρος Πρέβεζας και το Πάργα–Μεσοπόταμος από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Ηπείρου. Το έργο θα υλοποιηθεί σε δύο τμήματα. Ως βασικό έργο θα δημοπρατηθεί το τμήμα Ιωάννινα-Καλπάκι και ως προαίρεση θα προχωρήσει το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά. Ο δρόμος θα ξεκινά με σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό. Οι υπόλοιποι κόμβοι έχουν προταθεί να κατασκευαστούν στις εξής θέσεις: Κοσμηρά-Ασβεστοχώρι, Γραμμενοχώρια, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυές, Καλπάκι, Δολιανά, Ραβένια, Βήσσανη, Δελβινάκι, Ζάβροχο, Κτίσματα, Κακαβιά.

Η οδική σύνδεση Ιωάννινα-Κακαβιά πρέπει να σχεδιαστεί ως κλειστός αυτοκινητόδρομος τύπου Expressway, με ελεγχόμενες εισόδους–εξόδους και με όριο κυκλοφορίας τα 110 χλμ την ώρα. Το τμήμα από Ιωάννινα μέχρι Καλπάκι, θα προωθηθεί προς κατασκευή ως κλειστός αυτοκινητόδρομος τριών λωρίδων ανά κατεύθυνση, διατηρώντας σε ισχύ όλες τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις, ώστε εφόσον μελλοντικά προκύψει ανάγκη να μπορέσει να μετατραπεί σε τεσσάρων, ενώ με το ίδιο σκεπτικό θα κατασκευαστούν οι ανισόπεδοι κόμβοι που περιλαμβάνονται στη μελέτη με τετράιχνη διατομή. Για το τμήμα από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά θα ισχύσει η μελέτη με τις προσθήκες που θα γίνουν από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, ώστε να γίνει και αυτό κλειστό.

4 τροχοι