Μέσω του Υπερταμειου ξεπουλάνε και το αεροδρόμιο Καλαμάτας! Μέσα και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπως παντού!

Δεν θα μείνει ούτε μια εθνική υποδομή στη χώρα για τα παιδιά και τα εγγόνια μας!

Στο διαγωνισμό του Υπερταμείου και τα τέσσερα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον έχουν περάσει στη δεύτερη φάση αποτελούνται από διεθνείς διαχειριστές αεροδρομίων σε συνεργασία με γνωστούς ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους.

Στόχος του Υπερταμείου -αν δεν υπάρξουν ενστάσεις- είναι ο ανάδοχος να έχει αναδειχθεί εντός του έτους και τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου να αρχίσουν το 2025 για ένα έργο που φαίνεται ότι θα χρειαστεί περί τα 20 εκατ. ευρώ αν κανείς λάβει υπόψιν τις επενδύσεις που έχουν ήδη γίνει σε άλλα περιφερειακά αεροδρόμια. Το χρονοδιάγραμμα που έχει ατύπως τεθεί θέλει τον Ιούνιο να υποβληθούν οι οικονομικές προσφορές, τον Ιούλιο να επιλεγεί ο ανάδοχος και το πρώτο τρίμηνο του 2025 να αρχίσει η λειτουργία του αεροδρομίου από τον τελικό ανάδοχο.

Τα τέσσερα σχήματα που θα καταθέσουν τα σχόλια και έχουν δικαίωμα να υποβάλουν οικονομικές δεσμευτικές προσφορές είναι: 

  1. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (51%)- GMR Airports Limited (49%), το σχήμα που έχει κερδίσει το διαγωνισμό για την παραχώρηση του αεροδρομίου στο Καστέλι. Η GMR Airports είναι ινδική εταιρεία με μεγάλη πείρα στη διαχείριση αεροδρομίων.
  2. ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ Α.Ε. (70%)-CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A.(30%). Η Corporation America είναι λατινοαμερικάνικη εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων με παρουσία σε 56 αεροδρόμια, από τα οποία μεταφέρονται ετησίως 80 εκατ. επιβάτες.
  3. Egis Airport Operation (45%) -AKTOR CONCESSIONS SINGLE MEMBER S.A. (45%)- Aéroports de la Cote d’Azur (10%). Η Ακτωρ Παραχωρήσεις, θυγατρική της Ελλάκτωρ των Ολλανδών της Reggeborgh είναι η ελληνική παρουσία σε αυτή την κοινοπραξία. Οι άλλες δύο γαλλικές εταιρείες έχουν πείρα στη διαχείριση αεροδρομίων. 
  4. FRAPORT AG (51%)- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E. (24,5%)- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε (24,5%). Στην κοινοπραξία αυτή η γερμανική Fraport είναι ο operator και είναι αυτή που έχει κερδίσει το διαγωνισμό για την εκμετάλλευση 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδορμίων. Η Delta Airport Investments είναι συμφερόντων του επιχειρηματία Δημήτρη Κοπελούζου και η Πηλέας ανήκει στην οικογένεια Κωνσταντακόπουλου που ελέγχει το Costα Νavarino.

Η περίοδος παραχώρησης έχει οριστεί για 40 χρόνια και στόχος της ιδιωτικοποίησης είναι οι επενδύσεις υποδομών από τον παραχωρησιούχο που θα αναβαθμίσουν το αεροδρόμιο.

Οι επενδύσεις θα επικεντρωθούν στο εκσυγχρονισμό και την επέκταση του κτιρίου των επιβατών (terminal) αλλά και στους χώρους στάθμευσης των αεροσκαφών. Για τις ανάγκες επέκτασης του αεροδρομίου έχουν απαλλοτριωθεί 50 στρέμματα, ενώ σήμερα  υπάρχει δυνατότητα στάθμευσης μόνο για 4 αεροσκάφη.

Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας με την επωνυμία «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» εμφανίζει τα τελευταία χρόνια υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης καθώς διακινούνται περί τους 350.000 ετησίως με το 90% εξ αυτών να προέρχεται από το εξωτερικό. Υπενθυμίζεται πως τμήμα του αεροδρομίου της Καλαμάτας χρησιμοποιείται από την Πολεμική Αεροπορία για την πτητική εκπαίδευση των πιλότων της σχολής Ικάρων, ενώ μετά από συμφωνία συνεργασίας με ισραηλινό όμιλο, στόχος είναι η Καλαμάτα να καταστεί διεθνές κέντρο πτητικής εκπαίδευσης.