Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis Projects προχώρησαν στην ίδρυση της εταιρείας «Νέα Εγνατία Οδός Παραχώρηση ΑΕ» η οποία θα αναλάβει την λειτουργία και την συντήρηση του μεγαλύτερου οδικού άξονα της χώρας.
Ως εκκρεμότητα παραμένει η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) από τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών για την αύξηση των διοδίων. Καθώς το έργο μέχρι σήμερα είναι δημόσιο οι χρήστες του πληρώνουν χαμηλότερα, σε σχέση με τους υπολοίπους αυτοκινητοδρόμους, διόδια.
Βάσει των όρων του διαγωνισμού που έχει προηγηθεί για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού τα διόδια θα αυξηθούν σε πρώτη φάση από τα 3 λεπτά σήμερα σε 4 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο. Σημειώνεται ότι στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας με διόδια η χρέωση έχει διαμορφωθεί σε 6,7 λεπτά ανά χιλιόμετρο.
Τα διόδια της Εγνατίας θα αυξηθούν δεύτερη φορά, έπειτα από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, από τα 4 στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο, αφού ο παραχωρησιούχος εκτελέσει ορισμένα έργα.
Η δημοσίευση της ΚΥΑ θα ανοίξει ουσιαστικά τον δρόμο για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, τροχοδρομώντας την ολοκλήρωση για τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, που ξεκίνησε το 2017, ενώ ο προτιμητέος επενδυτής αναδείχθηκε τον Αύγουστο του 2021.